En aquest bloc trobareu un seguit de contes infantils que permetran desenvolupar la imaginació dels infants a través dels diferents personatges i contextos que apareixen en els relats que presentem a continuació. Així com també, els permetrà adquirir una base considerable per al desenvolupament del llenguatge.

jueves, 18 de octubre de 2012

Contes de Jordi Sierra i Fabra


Títol del conte: El nen que vivia a les estrelles


Editorial: Alfaguara 

Any i lloc d’edició: 1997, Barcelona

Edat: A partir de 7 anys.

Resum del conte: Un nen ben estrany que provenia de l'espai, va ser enviat a la consulta d'un psiquiatre després d’haver-se perdut per la ciutat. El nen no pot resistir la llum, dispara imaginàriament i compte estranyes històries espacials. El metge acabarà descobrint la veritat: el seu pare el tenia connectat a un casc de realitat virtual i tancat a la seva habitació, perquè no molestés. En morir el pare i acabar les piles, el nen surt de casa per primera vegada.

Comentari personal: Després de la lectura d’aquest conte, considerem que és important presentar als infants alguns aspectes reals de la vida quotidiana tot i ser aspectes que no es tracten directament a l’aula, d’aquesta manera, els infants adquireixen una visió més àmplia del món en què vivim.





Títol del conte
: Aydin


Editorial: Editorial Edebé 

Any i lloc d’edició: 1992, Barcelona.

Edat: A partir de 5 anys.

Resum del conte: Aquest conte tracta d’una petita balena beluga, blanca, va escapar accidentalment d'un laboratori experimental d'Ukrania. Va nedar en línia recta i va arribar a un poble turc, on va ser adoptada per uns pescadors. La notícia es va convertir en una noticia internacional. Grups ecologistes van voler comprar per alliberar-la, Turquia la va reclamar com a seva i Ukrania va exercir el seu dret 
de propietat. Aydin va tornar a Odessa, però just un any després, ara voluntàriament, va escapar de nou i va tornar a Gerze, amb els pescadors.

Comentari personal: Considerem que una manera de desenvolupar la creativitat i la imaginació dels infants és explicar contes amb un cert fil conductor i amb una varietat de personatges que visquin aventures ja que, d’aquesta manera, ells mateixos podran imaginar i crear lliurement sobre les aventures explicitades.





Títol del conte: El fabulós Món de les Lletres






Any i lloc d’edició: 1996, Barcelona.

Edat: A partir de 7 anys.

Resum del conte: Virgili odia llegir. Quan un escriptor va al seu col·legi i el coneix, li envia a una biblioteca a la recerca del Llibre. El nen és atrapat per ell i arriba al Món de les Lletres, on descobreix tot el que es pot fer amb elles i les paraules que formen, des de jocs fins a mil curiositats més. Una fantasia lectora i visual, construïda pel seu autor amb abecedaris dels segles XVI a XIX, desbordant d'imaginació i optimisme. Virgili arriba a conèixer a grans escriptors, retirats al Palau dels Somnis, cada un amb el seu tipus de lletra especial, únic per a ell.

Comentari personal: Aquesta història explicita un dels temes més importants dels aprenentatges generats a l’etapa educativa d’Educació Infantil i Primària; la lectoescriptura. Per tant, considerem important treballar aquest llibre ja que d’aquesta manera els infants poden veure altres punts de vista i situacions similars o diferents a les que es troben ells mateixos.




Títol del conte: Una dolça història de papallones i libèl·lules


Editorial: Siruela 

Any i lloc d’edició: 1995, Barcelona.

Edat: A partir de 9 anys.

Resum del conte: A la Xina es practica des de temps immemorials el “minghun”; quan un fill mor, s’enterren tots junts per tal que no estiguin sols al més enllà. Un pare recorre muntanyes durant dies buscant una nena morta. Quan la troba, el retorn és encara més llarg, mentre li explica el feliç que serà amb el seu fill.

Comentari personal: Aquest llibre tracta un tema força tabú i desconegut per a alguns alumnes; la mort. Considerem que apropar aquest terme és important ja que es part de la vida, tot i això però, per a una edat més avançada respecte als altres contes citats. 









No hay comentarios:

Publicar un comentario